הבלוג מארח: קרן חדד טאוב

מציג את shatil_08.jpgמציג את shatil_08.jpg
אם אתם מצליחים להתפנות לקרוא את הפוסט הזה, עכשיו,
בלחץ הניקיונות לפני פסח,
יפה לכם.
והרווחתם.
למה?
כי היום נערוך ראיון עם היועצת הזוגית קרן חדד טאוב.
קרן תענה לנו על שאלות שמטרידות כל זוג ואולי הוא לא העז לשאול.
קרן תענה לנו על שאלות הקשורות לחיכוכים בין בני הזוג בתהליך שיפוץ ועיצוב הבית 
וגם - איך מתמודדים על כל הלחץ עכשיו, לפני פסח.
  קרן, שלום! 
אשמח שנכיר אותך, קודם כל.
אני קרן חדד-טאוב יועצת זוגיות ופסיכוטרפיסטית, גרה בהר אדר, רעיה לנעם ואמא לילדים.
צילום: עידית וגנר
תוכלי להסביר לנו בבקשה מהו ייעוץ זוגי ומה ההבדל בינו לבין פסיכולוגיה ובינו לבין טיפול משפחתי?
 שלום אורית, פסיכולוגיה היא הענף ומתוכו יוצאים טיפולים שונים אשר רובים נכללים תחת הכותרת של פסיכותרפיה- טיפול באמצעות שיחה על הלכי הנפש. הטיפול המשפחתי הוא לרוב בהרכב של כמה בני משפחה וישנו גם טיפול פרטני, הטיפול הזוגי הוא כאשר שני בני הזוג יחד באים לעבוד על האתגרים והדינאמיקה ביניהם. 

מתי את ממליצה לפנות לטיפול זוגי?
ראשית אני ממליצה לכל זוג לעבור למידה זוגית, המקנה לזוגות כלים של תקשורת והבנה לגבי ההתפתחות של הקשר הזוגי, זוגות שהם לקראת שינוי מהותי בחיים שלהם: חתונה, לידה, מעבר דירה למקום מרוחק, זוגות אשר חווים קושי או אתגר-שמשהו פשוט לא הולך טוב, או שרבים את אותה המריבה שוב ושוב, להם הייתי ממליצה לפנות. 

האם ניתן להימנע מטיפול זוגי- כלומר: האם ניתן לטפל לבד בבעיות בזוגיות?
ברגע שיש תהליך למידה ראשוני של כלים ניתן להפעיל אותם תמיד, לפעמים אנחנו מצליחים להשתמש בכלים שרכשנו והם עוזרים לנו לפעמים יש צורך בהתערבות חיצונית. 

לא סוד ששיפוץ הבית ושינויים קטנים (אפילו קניית ספה) גורמים לעיתים רבות לויכוחים סוערים וטעונים בין בני הזוג. למה זה קורה?
ישנם מספר הסברים אפשריים: יש לי פאנטזיה מדוייקת איך הבית שלנו צריך להיראות וקשה לי להתפשר ולתת לך מקום גם, לפעמים הקושי הוא לבטא מהו הצורך המדוייק אותו הספה באה לבטא, אני מחפשת תחושה של נוחות/יוקרה/ביטוי לאהבה וכאשר לא ברור לי מה הצורך שלי אני לפעמים מרגישה מתוסכלת וכך גם הצד השני יש תחושה של חוסר הבנה שמביאה לתחושה של ריחוק ותסכול.

מהן ההמלצות שלך לזוג שלא מצליח להגיע להחלטה בנושא השיפוץ או... קניית הספה? או במילים אחרות: איך לשפץ ולעצב את הבית ולהישאר בחיים/להישאר בזוגיות?
ראשית להתחיל את התהליך בשיתוף בנוגע לציפיות, על איזה בית אני חולמת והאם לשנינו יש מקום בבית הזה, לאחר מכן לחשוב יחד מה יקרה כאשר לא נסכים? יש זוגות שמראש מחליטים שיש מנהל אחד לפרוייקט לרוב מנהלת, חשוב לנסות מראש למפות את נקודות המחלוקת: האם הם יהיה סביב תקציב? סביב חדרים מסויימים ולחשוב יחד מה נעשה אם וכאשר...

עוד מעט פסח, נקיונות, באלאגן בבית, הילדים בחופשה..... זמן טוב כדי לריב.......:)......
תדריכי אותנו איך לעבור את התקופה הזו בשלום ואולי אפילו בהעצמה זוגית.
נכון, התקופה של החגים באופן כללי נחשבת לתקופה מתוחה, הנתונים מראים שאחרי חגי תשרי ואחרי פסח ישנה עליה ניכרת בפניה לרבנות בכדי לפתוח תיקים, האינטראקציה עם המשפחה לאו דווקא רק בני הזוג היא גורם מתח משמעותי.
מה אפשר לעשות?
ראשית עוד לפני תחילת המתח, כדאי לשבת יחד שני בני הזוג ועלשות תיאום ציפיות, בנוסף לעשות רשימה ולתעדף: מה הכי חשוב לנו שיקרה? אם למשל מדובר בניקיונות: מי מומחה למה, מה הציפייה, איך מתארגנים עם הילדים, על מה אפשר לוותר, מה צריך לבוא לפני מה? ממש לבנות תוכנית עבודה.
כשאנחנו באמצע המתח, ננסה לזכור שבן/ת הזוג מתכוונים לטוב, אנחנו יחד בפרוייקט הזה, בנוסף אם כועסים פשוט להסביר ולשתף בתחושות "אני כועסת עכשיו, כי חשבתי שכבר אסיים עם הארון הזה", "אני עצבני עכשיו כי הילדים לא הלכו עדיין לישון".
התחושה שאנחנו יחד בזה היא זו שנותנת לנו כוח, יותר מאשר פתרונות טכניים.

ולסיום, לא תתני לנו טיפ לחיזוק ולטיפוח הזוגיות על בסיס יומיומי?
נשיקה של שבע שניות: כאשר נפרדים בבוקר ומתאחדים בערב, נשיקה כזזו על השפתיים מביאה לאינטימיות גבוהה יותר, בדוק!

וואו! קרן......
מרגש!
תודה רבה!
ואיפה אפשר למצוא אותך?
בפייסבוק ובבלוג.
ומי שייכנס לבלוג מחכה לו הפתעה.
גם אני מראיינת אותך.......:)......

שיהיה לכולנו פסח כשר ושמח
בבית שמח, משמח, מעוצב ואוהב,

שלכם,
אורית
052-7203802

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלף.בית. כחול לבן- המתנה שלי, שלנו לשבעים שנות

חדר שהוא פרס. לכל מי שנכנס אליו.

זאת אני. גם למי שכבר מכיר