קסם. אתגר המרפסת.

הטלפון מצלצל.
על הקו מנכ"ל ישיבת "מעלה אליהו" בתל אביב.
אורית, את מוכנה לבוא לפגישה? יש לי אתגר עבורך.
אתגר?
אז בטח שאני באה.
קבענו.
הגעתי.
הגעתי למרפסת צרה, צפופה ומבולגנת, ובמצב תחזוקה... איך לאמר, לא משהו.
המרפסת הזו כבר שימשה כמשרדה של מנהלת המעון.
המעון הוא "מעון דפנה" ובו כמאה ילדים דתיים וחילוניים בתל אביב.
אני רוצה שתהפכי את המרפסת הזו למשרד נעים, מפנק ומשרה תחושת רוגע.
אני רוצה שלמנהלת יהיה מקום מפלט רגוע שיאפשר לה להתנתק כמה דקות ביום ולנוח, שיאפשר לה כמה דקות ביום להיות עם עצמה בתוך אי של שקט.
משרת המנהלת היא משרה עמוסה ואינטנסיבית שמגדילה את האתגר- כשהיא תיכנס למשרד במשך היום, המשרד צריך לאפשר לה גם עבודה יעילה, ממוקדת ומדויקת וגם כמה דקות הפוגה ומנוחה.
בשלב הראשון שאלתי אותה מה היא רוצה ומדמיינת, איזו אווירה היא רוצה ואילו צבעים היא אוהבת.
לפי תשובותיה, הכנתי עבורה שני דפי השראה:
דף השראה מס' 1
דף השראה מס' 2
בשני דפי ההשראה היה לי חשוב להתמקד בפלטת צבעים פסטלית בהירה ומרגיעה, עם הצבע הלבן שיתן תחושת נקיות וגודל ולשלב נגיעות עץ שיוסיפו חמימות ועניין.
בהמשך הפוסט אתם תדעו איזה מתוך דפי ההשראה מצא חן בעיניה יותר...:)
כדי לייצר אווירה שונה לחלוטין וכדי לתת תחושה של חדר ולא של מרפסת או מחסן החלטתי על הדבקת ריצוף חדש, תוספת קיר גבס, הטמעת כל החיווט בקירות, החלפת תאורה, הדבקת טפט, החלפת ארונות הפלסטיק בארון נגרות מותאם לצרכי המעון, וכל זה בהתאם לצבעוניות שנבחרה ובהתאמת פריטי אחסון וסטיילינג לשמירה על מראה אחיד, נעים מסודר ומפנק.
אז...
לאחר הבחירות והשיפוץ, הקניות וההתקנות, הנה לפניכם התוצאה הסופית:

ברוכים הבאים למשרד החדש! עיצוב וצילום: אורית לוי
הטפט שמשרה רוגע, העציצים המשמחים והאחסון האסתטי. עיצוב וצילום: אורית לוי
ומבט לצד השני של המשרד, ארון נגרות בהזמנה אישית שיאחסן ה-כ-ל. עיצוב וצילום: אורית לוי

מבט מקרוב על הארון הנהדר המשלב אחסון פתוח ואחסון סגור. עיצוב וצילום: אורית לוי
פונקציונאלי וגם רך וחמים. הארון והוילון. עיצוב וצילום: אורית לוי
ומי היה שותף בחגיגה?
ארון נגרות: לולה נגרות בוטיק בהתאמה אישית
כסא מנהלים- ריהוטק | ריהוט משרדי
ריצוף- הכח קרמיקה
תאורה- אורל תאורה וולפסון תל אביב
טפט- דומיין בדי ריפוד ווילונות הרצל תל אביב
כסאות אורח- URBAN רשת אורבן Design for less
שולחן ופריטי סטיילינג- איקאה

רוצים לדעת איך המרפסת היתה נראית לפני?
קבלו טעימה:
ככה המנהלת עבדה לפני...:)
אתמול הייתי במרפסת הזאת שעיצבת ושהפכת למשרד.
זה פשוט מדהים מה שעשית שם.
קסם.
קסם. ושגם העפרונות יתאימו. עיצוב וצילום: אורית לוי
קסם?
היא לא יודעת על הבחירה של הריצוף ושצריך לדאוג שהוא יודבק מפולס על הריצוף הקיים (העקום)
והיא לא יודעת על ---- שהותקן לא כמו שצריך והיה צריך לפרק ולהתקין מחדש
והיא לא יודעת על הבחירה של הטפט ושל הצבע ושל גופי התאורה ושל הכבל של גופי התאורה
ותכנון שקעי החשמל וסימון מיקום השקעים וחישוב מדויק היכן צריך ליפול גוף התאורה
והיא לא יודעת שישבתי על המון כסאות כדי לבחור את הכסא הכי נוח ולבחור את הצבע הכי מתאים. ו... שגם יהיה פרקטי ונוח לניקוי
והתכנון של הארון שיהיה נוח לאחסון ומתאים בדיוק למיקום ושגם יהיה נאה ואסתטי.
אז, אילו מגירות? ואיזו פתיחה של הארונות? ואילו ידיות? ומאיזה חומר יהיה הארון? ואיזה ציפוי? ואיזה צבע? והמדף הפנימי- יהיה באותו צבע או בצבע שונה?
והבחירה של המדפים ותומכי המדף והוילון ומוט הוילון והעציצים ותומכי הספרים והקלסרים. ושגם העפרונות יתאימו.
אה, ואורית- אילו שקעים בדיוק להזמין? והפאנלים הגיעו?
המוביל של הכסאות הגיע והנגר יגיע יותר מאוחר
ואוי, הקיר ישן. קדחנו והוא מתפרק. מה עושים?
והיא גם לא יודעת על החצאית שנהרסה לי מדלי של צבע....
ו.......ספרתם כמה החלטות וכמה תיאומים?ובסוף:
קסם.
לוחות המודעות במשרד החדש. עיצוב יצירה וצילום: אורית לוי
ואולי ככה זה תמיד. בחיים האמיתיים.אני רואה את התוצאה של אמא רגועה וילדים שמחים. לא ראיתי את כל התהליך ואת כל ההתלבטויות ואת כל ההחלטות הקטנות והגדולות.אני רואה את העוגות המושלמות שלה.אני לא רואה את כל אלו שלא. ואני לא רואה את כל התהליכים של הלישה והקירור והטמפרור והזילוף.
קסם.
בשבילי גם כל ההתקנות וכל ההחלטות וכל הבחירות וכל התיאומים.
וגם החצאית שנהרסה.
ואיזה צבע ותתקינו מחדש.
בשבילי,
כל זה הוא קסם.

שלכם,
אורית

תגובות

  1. וואאווו.....מדהים אורית!!!!
    איזה כישרון ואיזה יכולות!!
    באמת "קסם" מתוכנן היטב ומושקע מאוד..
    מדהימה החשיבה לפרטי פרטי פרטים.
    עושה חשק לשנות את כל הבית.
    ועם כישרון כמו שלך אפשר להפוך כל הר גרוטאות ליהלום....

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה! איזה כיף שאתם כותבים תגובה!
תגובתכם תפורסם לאחר שהיא תאושר.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלף.בית. כחול לבן- המתנה שלי, שלנו לשבעים שנות

חדר שהוא פרס. לכל מי שנכנס אליו.

זאת אני. גם למי שכבר מכיר