אלף. בית כחול לבן מארחת את: אריאלה ביטנסקי- שי - "מייצרת"

ברוכה הבאה! ספרי קצת על עצמך.
אני אריאלה, בת 30, נשואה ומתגוררת ברחובות.
בחמש שנים האחרונות עסקתי בהפקות אירועים, ניהול פרויקטים וגיוס חסויות. להפיק אירוע זה ליצור משהו קסום מרעיון ראשוני, כך גם לבנות מוצר.

כיום אני משלבת בעבודתי גם נגרות, אני מעצבת מוצר מרעיון ראשוני ועד לבנייה של המוצר עצמו.

אילו מוצרים לעיצוב ולהלבשת הבית את יוצרת?
יש לי עסק בשם "מייצרת - עיצוב ונגרות" ובו אני מוכרת פריטי אחסון לבית ולמשרד שאני בונה, פריטים שהם גם פרקטיים וגם דקורטיביים, כגון ארוניות תלייה, מדפים, מעמדים, ארגזי אחסון בשלל גדלים וגם מוצרים קטנים ליופי והשראה- שלטים , קוביות דקורטיביות, תמונות וינטאג' במסגרות עץ שאני בונה וכד'.
סגנון העיצוב העיקרי הוא כפרי-רטרו עם נגיעות ראסטיק במטרה להקנות מראה קצת שונה וייחודי לעבודות שלי. המוצרים מיועדים לכל אחד שרוצה את הפריט המיוחד הזה בבית, שמעניק צבע ומספר סיפור כלשהו, פריט אחד במינו שלא רואים בכל מקום.

מדובר על עשייה שהיא 100% עבודת יד שלי, החל מקניית העצים במחסן עצים והובלה לנגרייה, העיצוב, הבנייה, הצביעה והטאץ' הסופי.

איזה מוצר שמבטא ישראליות/ ציונות/כחול לבן את מציעה במבצע לקראת יום העצמאות?
לאחרונה עיצבתי ליין של שלטים תוצרת הארץ , שלטים עם משפטים בעברית עם פונט שמזכיר קצת שילוט של פעם, כתוב בכתב יד. 
המחיר הוא 75₪ ליחידה אך לכבוד יום העצמאות אציע את השלטים ב 60₪ ליחידה. בהזמנות מראש אוכל להכין שלטים מותאמים אישית מבחינת טקסט וצבע.
בנוסף, לכל מי שרוצה להוסיף טאץ אישי לבית ומחפש פתרונות אחסון קטנים ויצירתיים- בניתי ארגזי כלים במראה של פעם וגם ארגזי אחסון שיכולים לשמש כאדנית תבלינים, אחסון של פירות וירקות במטבח, טואלטיקה וקוסמטיקה בחדר, ארגז למגזינים או לצנצנות ועוד. העיצוב והצביעה של המוצרים הללו מזכירים קצת תקופות בהן הכל היה פשוט יותר ומחברות, אותי אישי לפחות, לאווירה ארצישראלית, קצת רטרו, קצת כפרי.

המחירים של הארגזים נעים בין 220-230₪ ולכבוד יום העצמאות בלבד אציע אותם ב 200₪ ליחידה.
כל מוצר נראה קצת אחרת, גוון קצת שונה, הפתעת צבע בתחתית המוצר ופירזול במקומות שונים במוצר.
בנימה אישית: "כחול-לבן"- מה זה בשבילך?
כחול לבן בשבילי זה עבודת יד. זה לייצר משהו לבד, לרכוש מוצר מחנות קטנה ישראלית, אומן ישראלי וכל מה שניתן לרכוש שהוא תוצרת הארץ ושאני מרגישה שעצם הרכישה עזרתי לאותו אדם לבסס את עצמו ואת העסק שלו ולקדם אותו באותה ארץ שאנו חולקים. 

גם כאשר חשבתי על השם של העסק שלי, חיפשתי שם שהמשמעות שלו היא גם עבודת יד אבל גם מונח שלא משתמשים בו כיום הרבה, מונח שמזכיר עבודת כפיים, הקמה של משהו חדש, משהו שיחבר אותי לישראליות. לכן בחרתי את השם מייצרת, כי זה מה שאני עושה. מייצרת בעבודת יד ריהוט ואקססוריז.

ואיזה טיפ בנושא הלבשת הבית תרצי לתת לקוראים?

הטיפ שלי- לכל מי שאוהב לשפץ, ליצור, לחדש או לצבוע- אשמח לשתף אתכם בטיפים שלי לצביעה עם שבלונה (נקרא גם סטנסיל):
מאיפה משיגים שבלונות ואיך מניחים על המוצר שצובעים? ניתן לרכוש שבלונות בחנויות יצירה שונות ואלו מגיעות חתוכות מחומרים שונים, עובי שונה ואיכות שונה. אם אתם מתקשים לצבוע ולהחזיק את השבלונה - תשקלו לרכוש שבלונה נדבקת ואז תוכלו להדביק זמנית את השבלונה למוצר ובסיום הצביעה להסיר את השבלונה (שימוש רב-פעמי), או - הדביקו את השבלונה למוצר עם נייר סלוטייפ על מנת שהשבלונה לא תזוז. מחירי השבלונה נעים מ 7 ש"ח ואפילו עד 60 ש"ח ומעלה, תלוי בגודל ואיכות השבלונה.

עם אילו מברשות משתמשים? לצביעת שבלונות ניתן להשתמש בכמה סוגי מברשות- הראשון והמוכר יותר הוא ספוג- חתיכת ספוג או ספוג עגול עם ראש (אשר לטעמי לא מאפשר צביעה מספיק איכותית), האופציה השנייה היא שימוש במברשת ייעודית (מברשת סטנסיל), מברשת כזו היא מברשת עם ראש עגול ושטוח בקצה, אופציה נוספת והיא התגלית האחרונה שלי (סוד שלא סיפרתי לאף אחד עדיין) - *שימוש בספוגית מייקאפ פשוטה (את שלי קניתי במקסטוק).
איך צובעים? בניגוד לצביעה רגילה של מוצר כאשר מורחים את הצבע עם המברשת על הרהיט, בשימוש עם שבלונות אנחנו רוצים לטפוח את המברשת על גבי המוצר והשבלונה. ראשית נטפח קלות את ראש המברשת (או הספוג) בצבע המבוקש על מנת לקבל מעט צבע על המברשת (אפילו כדאי לטפוח קצת מהצבע בצד על גבי המכסה של הצבע כדי לוודא שאין לנו הרבה צבע על המברשת), שנית נחזיק ב 90 מעלות את המברשת אל המוצר המוצר והשבלונה המודבקת אליו ונטפח קלות אל המוצר. כיוון הטפיחה והצביעה הוא מעלה-מטה ולא ימינה-שמאלה כמו בצביעה רגילה, כאן אנו לא מורחים את הצבע אלא טופחים אותו לתוך החומר דרך השבלונה, כך אנו גם נצביע עם כמות הצבע המדויקת וגם לא נגלוש מעבר לגבולות החיתוך בתוך השבלונה עצמה. 

נגמר הצבע במברשת? פשוט טיפחו שוב מעט צבע אל המברשת והמשיכו. יותר מדיי צבע יגרום לגלישה של הצבע מבעד לגבולות חיתוך השבלונה ולא יאפשר לנו צביעה נקייה.

*שימוש בספוגית מייקאפ - כאן אני ממליצה להשתמש בספוגית כאשר מדובר בשבלונה דקה עם חיתוכים עדינים וכאשר יש חשש שהצבע יזלוג מבעד לגבולות החיתוך. אופן הצביעה עם הספוגית יהיה לא על ידי טפיחה, אלא על ידי מריחה קלה של הצבע על השבלונה והמוצר, טופחים מעט צבע על הספוגית ומורחים בפעם אחת בין גבולות החיתוך של השבלונה. ניתן לעשות זאת גם על ידי טפיחת הספוגית בתוך צבע דיו ייעודי במקום צבע אקרילי. את הספוגית ניתן לשטוף במעט מים וסבון בתום השימוש והיא מתנקה וחוזרת להיות כחדשה. שימוש בספוגית כזו מאשר הגעה לכל הנקודות הכי קטנות בשבלונה.

אתם מוזמנים לדף העיסקי שלי להתרשם מהעבודות, ליהנות מטיפים והדרכות ולהזמנת עבודות.

רוצים לראות ממה אני מקבלת השראה?
כנסו לעמוד הפינטרסט שלי ותדפדפו בלוחות ההשראה שבניתי.



ומילה שלי, של אורית, כמלבישת בתים ויוצרת DIY:
אריאלה הזכירה את המושג "ראסטיק". 
rustic באנגלית משמעותו: כפרי, גס, מחוספס.
הרעיון של מושג זה בעיצוב הוא- חוסר שלמות. 
היופי בחוסר השלמות.
אני מאוד אוהבת את הרעיון.
רהיט משופשף הוא רהיט עם היסטוריה וסיפור.
שולחן שרוט- כי הילדים יצרו עליו יצירות.
לכל אחד מאיתנו יש את חוסר השלמות שלו.
והחוכמה היא לחיות איתה בשלום.
גם בעיצוב.
נכון, קיים גבול דק בין rustic למוזנחות וחשוב לשים לכך לב.
ועוד משהו:
מקסים בעיני ש"מייצרת" מייצרת רהיטים חדשים עם שפשוף וחספוס.
צעירים-זקנים.
קצת כמו מדינת ישראל.
צעירה בת 68 וזקנה בת אלפי שנים........

להתראות בינתיים
ומחכה לשמוע מכם,
שלכם,
אורית



















תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלף.בית. כחול לבן- המתנה שלי, שלנו לשבעים שנות

חדר שהוא פרס. לכל מי שנכנס אליו.

זאת אני. גם למי שכבר מכיר